Rijen, Sporten, bewegen, Fysiotherapie, Fysiotherapiepraktijk, fysiotherapeut, fysio, therapie, balans, schouderpijn, schouderklachten

Running

Runningtherapie is het verminderen van (psychische) klachten door middel van hardlopen. Je gaat opzoek naar de balans tussen fysieke en mentale inspanning.

 

Voor wie:

Voor iedereen die op zoek is naar een balans tussen fysieke en mentale inspanning.

En Runningtherapie kan ingezet worden wanneer er klachten zijn op het gebied van:

  • Lichamelijke klachten 
  • Depressie 
  • Burn-out
  • Angst- en paniekaanvallen
  • Stress
  • Lusteloosheid
  • Slapeloosheid

 

De kracht van Runningtherapie is het in beweging brengen van heel je lichaam. Dit kan tot resultaat hebben dat je:

  • Minder piekert / rustiger wordt in je hoofd
  • Een voldaan gevoel ervaart na het hardlopen
  • Beter gaat slapen
  • Een betere conditie krijgt
  • Minder somber of angst ervaart
  • Meer zelfvertrouwen krijgt
  • Actiever wordt

 

Programma:

Intake

In dit gesprek vertelt de therapeut wat Runningtherapie inhoudt en maak je samen de balans op hoe je startsituatie eruit ziet: je verwachtingen, doelen, klachten worden besproken en daarnaast wordt er een conditie test afgenomen. Vervolgens wordt er een persoonlijk plan gemaakt waarin jouw doelen en het trainingsprogramma staat beschreven.

Trainingen

Een aantal weken ga je 1x per week onder begeleiding hardlopen. Dit kan individueel of in kleine groepen. Halverwege evalueer je de voortgang en stel je samen met de therapeut zo nodig je persoonlijke doelen bij. De voortgang wordt bijgehouden in een hardloopdagboek.

Evaluatie

Je stelt samen met de therapeut vast welke vooruitgang is geboekt en of dit in overeenstemming is met je persoonlijke doelen. Na de therapie is het mogelijk om de begeleiding voort te zetten (eventueel minder intensief), of kan de therapeut je helpen helemaal zelfstandig verder te gaan of de overstap te maken naar bijvoorbeeld een sportvereniging.

Maak een afspraak